Scoor mee met Go Heracles en de Bibliotheek!

Gepubliceerd op: 23 februari 2024 08:10

Scoor een Boek! is een leesproject voor groep 5 en 6 dat de Bibliotheek Tubbergen met Heracles organiseert. Veel scholen in Tubbergen doen eraan mee, maar ook thuis kun je met ons boeken scoren.

Het leesproject is opgebouwd als een voetbalwedstrijd, met een aftrap, rust en een fluitsignaal. Dit jaar komen de bibliotheken zelf weer in de klas voor de uitleg van het project en een gezamenlijke aftrap, versterkt door een videoboodschap van Heracles Almelo-doelman Michael Brouwer.

Leesuitdaging
De klas krijgt een krat met allerlei leesboeken om de leesuitdaging aan te gaan. De leerkracht krijgt tips en leuke materialen om er in de klas actief mee aan de slag te gaan. Daarnaast gaan leerlingen met elkaar in gesprek over de gelezen boeken en geven elkaar tips. Elke klas krijgt een scoreposter waar de gelezen boeken op worden bijgehouden.

Persconferentie
Gedurende het project zal er in elke gemeente een ware persconferentie georganiseerd worden. De kinderen worden door middel van een challenge uitgedaagd om zichzelf te verdiepen in een persconferentie en goede vragen te bedenken. De dagen van 28 maart  t/m 1 april is een rustperiode in verband met Pasen en na acht weken lezen klinkt het fluitsignaal. Tijdens het fluitsignaal wordt ook per gemeente de eindscore bekendgemaakt.